مفتول گالوانیزه

Wiki Article

-سیم نمره ۱۲:ضخامت آن ۲/۵ میلیمتر است.بسته های آن ۲۵ و ۵۰ کیلوگرمی می باشند. انواع آن شامل:سرد چینی- گرم چینی وگرم ایرانی می باشند.

در واقع این موضوع که فولاد ضد زنگ ، زنگ نمی ‌زند یک تصور نادرستی است. یکی از بهترین و ساده ترین راه های تشخیص میلگرد استیل بگیر از سیم استیل نگیر همراه داشتن یک آهنربا است که از وجود هرگونه اشتباه در فروش مفتول استیل جلوگیری به عمل می آورد .

شما در اینجا هستید : خانه » مجله فولاد صنعت » انواع مفتول و کاربردهای آن

همان‌طور که می‌دانید مفتول گالوانیزه یک محصول پرکاربرد است که از گالوانیزه کردن مفتول سیاه تولید می‌شود. قیمت مفتول گالوانیزه در انواع گرم و سرد متفاوت و مناسب بوده، به گونه‌ای که به راحتی در اختیار همه قرار می‌گیرد و در موارد مختلفی خواه به عنوان مواد اولیه برای تولید محصولات دیگر و خواه به صورت مصرف مستقیم به کار گرفته می‌شود.

این نوع سیم چون برای رابیتس بندی استفاده می شود به آن سیم رابیتس بندی نیز می گویند.از انواع کمتر مصرفی آن نوع گرم چینی و نوع گرم ایرانی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مفتول گالوانیزه، مقاومت کششی بسیار خوب می‌باشد.

اما معمولاً دوام روکش آن‌ها بسیار کم می‌باشد. زیرا روکش ایجاد شده از “روی” در روش گالوانیزه سرد، بسیار نازک و سطحی می‌باشد.

این نوع مفتول ممکن است با استفاده از روش‌های مختلفی روکش کاری شود و همچنین در داخل و یا خارج از کشور تولید شود، این موضوعات می‌تواند بر روی کیفیت و کارایی مفتول گالوانیزه تاثیر گذار باشد.

سیم مفتول گالوانیزه با توجه به روش تولید آن به دو دسته‌ی مفتول گالوانیزه گرم و مفتول گالوانیزه سرد نیز تقسیم‌بندی می‌شود:

این موضوع باعث شده تا روش‌های مختلف گالوانیزه در اینجا معرفی شود و انتخاب نوع مفتول به نوع استفاده‌ای که از مفتول می‌شود، بستگی دارد.

برای تولید مفتول گالوانیزه با نورد سرد باید مفتول سیاه را تمیزکاری نمود، بعد از انجام این مرحله توسط عملیات الکترولیز پوششی بر روی یک لایه از گالوانیزه سرد پوشش مفتولی بر روی قرار داده تا در برابر شکستگی و شرایط آب وهوایی مقاوم گردد؛به همین علت انعطاف پذیری آن بالا رفته و فلز پایه آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می قیمت مفتول گالوانیزه شود.

معمولاً متریالی که برای تولید مفتول گالوانیزه استفاده می‌شود، فولاد می‌باشد.

این فرآیند به دو روش گالوانیزاسیون گرم و گالوانیزاسیون سرد صورت می‌گیرد. در این قسمت به توضیحاتی در خصوص این محصول و سیم اسکوپ سنگ می‌پردازیم. هم‌چنین در ادامه نکاتی در مورد قیمت مفتول گالوانیزه سفید، قیمت سیم رابیتس بندی فابریک ، خرید مفتول گالوانیزه و خرید سیم رابیتس بندی بیان می‌شود.

بدین‌ترتیب به راحتی می‌توان در محیط‌های مرطوب و یا اسیدی از این مفتول‌ها استفاده کرد.

Report this wiki page